עיריית חריש מקדמת תוכנית לבניית צמודי קרקע בשכונת הפרחים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית לבינוי 80 יחידות של בתים צמודי קרקע, דו משפחתיים, ומדורגים נמוכים בשכונת הפרחים. חבר המועצה שלמה קליין: "יש קהל גדול של משפרי דיור שמחפש אלטרנטיבה טובה בעיר"


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

עיריית חריש מקדמת תוכנית חדשה לבינוי 80 בתים צמודי קרקע בשכונת הפרחים. על פי יוזמת העירייה, הבתים במגרש הסמוך לרחוב נרקיס, ייבנו במתכונת של בתים צמודי קרקע, בתי קרקע דו-משפחתיים, ובתים מדורגים נמוכים, בני שלוש קומות בלבד, עם גינה צמודה לכל קומה, וזאת בהתאמה לתוואי השטח המשופע. התוכנית מדגישה כי הבינוי המדורג המוצע שומר על קווי ראיה פתוחים לכל יח"ד המוצעות. הבתים במתחם יהיו גדולים במיוחד וישתרעו על שטח של כ-200 מ"ר (6-7 חדרים).

התוכנית אותה מקדמת העירייה בשכונת הפרחים מדרום לרחוב נרקיס, משתרעת על שטח של 27 דונם, ומתוכננת על קרקע בייעוד למבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. כעת מבקשת העירייה לשנות את ייעוד הקרקע לטובת בנייה נמוכה וצמודת קרקע שכמעט ואינה קיימת בעיר. נכון להיום קיימים בעיר קוטג׳ים בבנייה מדורגת בתחילת רחוב גפן, קוטג׳ים באזור הוותיק של חריש וקוטג׳ים דו-משפחתיים ברחוב דולב (פרויקט גינות החורש). הקוטג׳ים ברחוב דולב זכו לביקוש גבוה מאוד עם תחילת השיווק שלהם, והכפילו את מחירם תוך שנים ספורות. למעט אלה, העיר ברובה המוחלט נבנתה בבנייה רוויה, בבנייני מגורים.

השטח עליו יוקמו צמודי קרקע בשכונת הפרחים
שטח התוכנית בשכונת הפרחים ומיקומו במפת חריש

מצפון וממזרח למתחם החדש שנבחר, מצויים מגרשי מגורים עם בנייה קיימת של 7 קומות. מדרום-מזרח למתחם ייבנה רובע "חריש דרום", ומדרום מערב תוכנית תת"ל 84 – תוכנית התשתית הלאומית ליצירת כביש כניסה דרומי לחריש.

ביקוש גדול לדירות של 200 מ"ר

"התוכנית לתוספת שכונת מגורים בבנייה נמוכה מוסיפה לחריש טיפוס מגורים שנמצא במחסור בעיר. היא תוסיף למגוון ולמלאי הדירות הכללי בעיר", מסביר שלמה קליין, חבר המועצה ומ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

שלמה קליין
שלמה קליין: "חסרות דירות מיוחדות לאנשים שרוצים להשתדרג ולא רוצים לעזוב את העיר"

"מדובר על דירות גדולות, סביב ה-200 מ"ר לכל יחידה, זה מוצר שכמעט שלא קיים בעיר בכלל ויש לו ביקוש גדול. כרגע, דירות גדולות כאלה קיימות רק בשכונת הטרפז שהיא בבנייה, ובמכירה המוקדמת של היזם, הן נחטפו. דירה בגודל כזה בטרפז נמכרה במחיר של 3.2 מיליון שקלים.

"יש בחריש המון דירות סטנדרטיות, אבל חסרות דירות מיוחדות לאנשים שרוצים להתקדם ולהשתדרג, שמחפשים דירות מפנקות ולא רוצים לעזוב את העיר. יש קהל גדול של משפרי דיור שמחפש אלטרנטיבה טובה בעיר".

קליין מדגיש כי "מבחינת מרקם אנושי, התוכנית פונה לפלח אוכלוסייה חדש. ואנחנו גם לא מדברים על מסה גדולה מאוד, שתוסיף אלפי תושבים חדשים לעיר אלא על עשרות בודדות בלבד של יחידות דיור, 80 בסך הכול".

הציפיה: שיווק ליזמים בתוך שנה

הבתים הפרטיים צמודי הקרקע מצטרפים להרחבת מגוון הדירות בחריש. כזכור, בשנתיים האחרונות אישרה העירייה הקמת מגדלי מגורים גבוהים בכניסה לעיר, בשכונת הטרפז, בה החלה הבנייה. בנוסף, בשכונת מעו"ף ניתן אישור ליזם ליאם הנדסה לבניית דירות קטנות בנות 2 חדרים בלבד, שלא היו קיימות עד עתה בתמהיל הדירות בעיר.

לדברי קליין, האישור הראשוני לתוכנית צמודי הקרקע בפרחים, ניתן בשבוע האחרון בישיבת הוועדה המקומית לתו"ב וכעת עובדת העירייה על התוכניות הסופיות, אותן היא תגיש לאישור הוועדה המחוזית חיפה, שמחליפה את הוועדה המיוחדת, שסיימה את תפקידה בתחילת השנה. קליין אינו צופה עיכובים מיוחדים: "התוכנית היא על קרקע של המינהל שתומך בזה. אנחנו לא רואים סיבה שהתוכנית לא תאושר". עוד הוא מציין כי לאחר קבלת אישור הוועדה המחוזית, הקרקע תשווק ליזמים על ידי רשות מקרקעי ישראל, בדומה לשאר מכרזי הבינוי של משרד הבינוי והשיכון.

מבט מהמגרש המיועד לבניית צמודי הקרקע אל רחוב נרקיס

"עוד לא יצא לנו לעבוד עם הוועדה המחוזית חיפה, אבל להבנתנו היא פועלת ביעילות ובמהירות. אנחנו מעריכים שהיא תבקש תיקונים בתוכנית או תוספת של יחידות ואנחנו גם נערכים לזה. אנחנו מקווים שהתוכנית תתקדם במהירות ובטווח של שנה, לכל היותר, נוכל לעבור לשלב השיווק הראשוני של שיווק המגרש ליזמים".

על פי התוכנית, השכונה החדשה תכלול מערכת שבילים ושצ"פים מעודדי הליכתיות בתוך המתחם וכן קישוריות למערכת השבילים ושצ"פים האזורית. נבחנת גם האפשרות להוסיף מתחם מסחרי שכונתי קטן בצמוד לשצ"פ המתוכנן בחלקה.

לקריאה נוספת: שוק הנדל"ן בחריש 2024: הרוכשים חזרו לשוק


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. לא יאמן
    עוד בתים בשכונה הכי צפופה בעיר
    ועוד על כביש שעתיד להיות סואן עם איזור תעשיה ממול… אחחח מי בא לו לקנות? 🙂

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה