הצצה ראשונה לתכנון המחלף החדש על כביש 65 שצפוי להיפתח בשנת 2021
בחודש שעבר החלו העבודות המקדימות לסלילת הכביש החדש בין צומת חריש לכביש 65. המחלף החדש המתוכנן על כביש 65, צפוי להקל על זרימת התנועה בין חריש לכביש 6 ובין חריש לפרדס חנה וחדרה
בחודש שעבר, ספטמבר 2018, הגיע הצו המיוחל לתחילת עבודה על הקמת מחלף 65/444 והחלו העבודות המקדימות להקמת המחלף וחיבורו לצומת חריש. מנהל התשתיות בוועדה לתכנון ובנייה חריש, משה כחלון, דיווח בישיבת הועדה המיוחדת לתכנון ובנייה מיום 6.9.18 כי מכרז חברת נתיבי ישראל להקמת המחלף הסתיים וביצוע העבודה נמסר לידי חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי.
עוד ציין כחלון כי לוח הזמנים המתוכנן כולל ביצוע עבודות מקדימות שימשכו כשנה, עד לספטמבר 2019. לאחר סיום שלב העבודות המקדימות יתבצעו במשך שנתיים עבודות בשטח עד לסיום וחנוכה מתוכננת של המחלף בספטמבר 2021.
הקמת מחלף זה המבוצעת בהשקעה תקציבית ניכרת אמורה להעניק לתושבי חריש גישה נוחה לכביש 65 ולכביש 6 מבלי להיעצר בצומת מג"ב. המחלף החדש יבטל לחלוטין את כביש הגישה לחריש הקיים כיום בין צומת מג"ב לצומת חריש, שרק חלקים ממנו ישמרו ככביש שירות וגישה לאנדרטת משמר הגבול בלבד.
תכנון תוואי הכביש החדש והמחלף:
העבודות המקדימות כוללות ארבעה מוקדי פעילות עיקריים:
- האחד, הסדרת כבישים: כביש 6353, כביש גישה וכניסה לבסיס הצבאי, כביש כניסה לקיבוץ ברקאי;
- השני, הסדרת תוואי נחל עירון והנחת צינור ביוב;
- השלישי, הסדרת קו מקורות שעובר בסמוך לכביש;
- והאחרון, סיום והסדרת עבודת רשות העתיקות שעובדים כעת בשישה מקטעים שונים של המחלף המתוכנן על מנת לסיים את עבודתם ולאפשר את המשך סלילת הכביש.
צומת חריש יועתק כ-30-40 מטרים מערבה וטרם נקבע אם בשלב ראשון תנותב התנועה דרכו באמצעות כיכר או רמזור.
על פי נתוני משרד התחבורה, קיימת הצדקה להצבת רמזור כאשר במשך 8 שעות העמוסות ביותר של יום מייצג, הנפח הכללי של כלי הרכב הנכנסים לצומת עולה על 10,000 כלי רכב. בהתאם לנתונים אלה, סביר לצפות כי עם המשך איכלוסה של חריש והפיכתה לעיר גדולה, אכן ימוקם בצומת רמזור, אך ייתכן כי הפניה ימינה מחריש לכיוון המחלף החדש תהיה בהשתלבות ללא צורך בהמתנה לרמזור.
במקביל, בקרוב צפוי להתקבל אישור לסלילת כביש כניסה וגישה דרומי חדש לחריש, כהמשך לכביש 611. כביש זה נמצא כעת בתכנון סטטורי. על פי התכניות, הכביש יחל בצומת שער מנשה ויכלול מחלף ישיר לכביש 6, אם יאושר. תכנון התוואי החדש של כביש 611 נועד בין השאר, להקל על העומס התחבורתי הקיים היום בשל התנועה שמגיעה מיישובי צפון השומרון ועוברת דרך חריש כמעקף לכביש 65 בשעות העומס.
צילומים: אורן קלר
לא מבין בכבישים . אבל אם צומת חריש תהיה עם רמזור ,לא השגנו כלום !!! רמזור יצטרך לשחרר אלפי נהגים בשעות העמוסות . גם הנסיעה לכביש 6 תצטרך עצירה בצומת משמר הגבול (ממערב למזרח) . לא מבין את ההיגיון ! משקיעים מיליונים בצומת רמזורים .
תבנו מ ח ל פ י ם
ומה לגבי רכבת בעתיד???
1. צומת זה זכר
2. זה לא בדיוק כביש 444 אלא 574
לדעתי יותר יעיל לנו בניית מחלף לכביש 6… יחסוך זמן ודלק …
כל ילד מבין, שמה שהכי בוער, זה לעשות כניסה ויציאה ישירה מכביש 6 לחריש, וזה אפשר לעשות מידית תוך שנה
אל תאמינו לאעושים כלום רק הבטחות הרי ניתן היה לתכנן זאת מתחילת הדרך אך פשוט לא ספרו אותנו וראש המועצה אדיש!!!
רכבת עוד 9 שנים זה המון זמן